onsdag den 29. april 2015

1.02 Skønne omgivelser


Kære Dagbog, i dag har jeg taget det første skridt mod en af mine drømme en karriere indenfor madlavning. På børnehjemmet havde vi pligter, og jeg elskede altid når jeg fik køkkentjansen. Jeg skal starte som opvasker, det er langt fra det jeg vil, men man skal jo starte et sted! Det at stå i et varmt køkken har aldrig gjort mig noget, tværtimod så er dampene og duftene et del af det at lave fantastisk mad, og når man har arbejdet hårdt for at lave det perfekte måltid er det desuden så meget mere tilfredsstillende. Jeg husker svagt al den tid og energi min mor brugte på at passe det lille æbletræ vi havde i vores frimærke af en have, og efterfølgende de mange tærter og kager vi bagte sammen. Mine arbejdstider derimod er en helt anden sag, jeg møder meget sent på aftenen og har først fri først på natten... Det er en lidt anden døgnrytme end jeg er vant til, men det kommer nok med tiden.


Det nye arbejde har fået mig til at tænke meget på de få minder jeg har af min mor. Så jeg har besluttet mig for at starte en lille køkkenhave. Jeg har plantet et æbletræ både til minde for min mor, men også så jeg husker, hvorfor jeg gjorde alt dette. Desuden gavner alle disse lækre afgrøder også min store passion madlavning, alting smager bare meget bedre når man har brugt friske råvarer. Selvom det er hårdt arbejde at passe sådan en køkkenhave, er det alligevel hyggeligt at nusse om planterne. Fra mit stuevindue har jeg udsigt til min lille have og den er bare med til at gøre stedet her lidt mere hjemligt! Nå men jeg har arbejdet hårdt for at få styr på min køkkenhave samt det faktum at jeg stadig ikke er vant til mine sene arbejdstider, så jeg tror jeg vil gå tidligt til ro, Godnat dagbog.

1 kommentar:

  1. Hej SES103, så har jeg også læst dette afsnit og for hvert afsnit jeg læser, vil jeg lige tilkendegive, at jeg har læst det, med en lille kommentar.

    Og endnu et super godt afsnit. Tak for kigget, inde i Zöe`s hverdag og liv ;-)

    SvarSlet